Binnen Dienstverlening & Uitvoering brengen wij expertise in de praktijk. We zorgen dat alles achter de schermen soepel verloopt: van ondersteuning bij examens en trainingen tot het beheer van itembanken en digitale platformen. Ons team is het eerste aanspreekpunt voor kandidaten, opleiders en klanten: wij luisteren, helpen, denken mee en schakelen snel. Betrouwbaarheid, kwaliteit en een prettig proces staan hierbij centraal. Zo maken we het mogelijk dat iedereen altijd kan rekenen op de juiste ondersteuning en op het juiste moment.

Customer Support

Altijd bereikbaar en behulpzaam
Bij Customer Support draait alles om mensen helpen. Met bijna twintig collega’s, verdeeld over twee teams ETS en PGS, beschikken we over een breed palet aan kennis en ervaring. Dagelijks handelen we telefoontjes, e-mails en chats af van studenten, examenkandidaten, opleiders, beoordelaars en klanten. Of het nu gaat om een kandidaat die op de verkeerde examenlocatie staat of iemand die zijn uitslag niet kan vinden: wij staan klaar. We luisteren, denken mee en lossen op. Want als jij verder kunt, dan hebben wij ons werk goed gedaan. 

 

Ondersteuning bij examens en trainingen

Binnen het team Examen en Trainingen Services (ETS) ligt de focus op de organisatie en ondersteuning van examens en trainingen. We coördineren de planning, zetten rollenspelers, beoordelaars en examenleiders in en zorgen dat alle betrokkenen tijdig geïnformeerd zijn. Vanuit ons backofficesysteem worden oproepen en uitslagen zorgvuldig verstuurd aan onze examenkandidaten.  

Dagelijks beantwoorden we uiteenlopende vragen van kandidaten, zoals: verzoeken om een examen te verplaatsen, meldingen van vertraging door verkeer of openbaar vervoer, aanvragen voor aangepaste examens of zorgen rondom examenvrees. 

Voor praktijkexamens stellen we materialen samen die aansluiten op de inhoud en context van het examen. Examens op locatie vereisen een logistieke organisatie: koffers met benodigdheden worden zorgvuldig samengesteld en verspreid over het hele land. 

 We organiseren inzagemomenten voor kandidaten die gezakt zijn en zorgen dat alle stukken voor bezwaarprocedures compleet en correct worden aangeleverd aan de examencommissie.  

Support voor platformgebruikers

Het team Platform Gebruikers Support (PGS) richt zich op de gebruikers van onze digitale platforms, zoals GPI, Explainsafe,  Beveiligers Praktijk Hub, onze webshop Smart Educational Toolsen de bijbehorende e-learning voor de mbo-opleidingen tot Beveiliger.   

We bieden ondersteuning bij vragen, problemen en gebruik van deze digitale systemen. Door onze specifieke kennis van de applicaties kunnen we snel schakelen tussen verschillende doelgroepen die onze hulp nodig hebben. Van een kandidaat die een GPI-instructie volgt, een administratief medewerker die de GPI’s regelt tot studenten van de e-learning en docenten die vragen hebben over lesmateriaal. Tegelijkertijd kijken we continu naar hoe processen slimmer en gebruiksvriendelijker kunnen worden. Zo dragen we bij aan een optimale gebruikerservaring. 

Team Beheer Itembanken

Het team Beheer Itembanken zorgt ervoor dat de inhoud, structuur en omvang van alle examenvragen (Items) voldoen aan de kwaliteitsnormen van eX:plain en onze (interne) opdrachtgevers.We controleren of examenvragen correct zijn aangeleverd, inhoudelijk logisch zijn opgebouwd en of vertalingen, bijvoorbeeld naar het Frans, overeenkomen met de brontaal.  

Als beheerders bewaken we de volledigheid van toetsmatrijzen en zorgen we dat kandidaten het juiste examen op het juiste moment ontvangen via onze systemen. We onderhouden contact met vertaalbureaus en inhoudelijk deskundigen, verwerken vragen in meerdere talen (soms tot wel 29)en ondersteunen bij analyses, bezwaarprocedures en de inrichting van nieuwe toetsservicesystemen. Zo dragen we bij aan betrouwbare, valide en toekomstbestendige examinering van beroepsgerichte kennis en vaardigheden.