Hoog personeelsverloop in de klantenservicebranche. Het is een uitdaging van de leden van de Klantenservice Federatie (KSF). Daarnaast kost het inwerken en scholen van nieuw personeel veel tijd en energie van organisaties. We onderzoeken samen hoe opleiden en certificeren bijdragen aan deze uitdagingen. eX:plain helpt KSF om het strategische belang van certificering voor het voetlicht te brengen.

“eX:plain denkt vanuit unieke expertise met ons mee over hoe we het strategische belang van certificeren voor het voetlicht kunnen brengen.” Roel Masselink Directeur Klantenservice Federatie

Voor wie?

Klantenservice Federatie (KSF) is de Nederlandse branchevereniging voor klantcontact en heeft zo’n 200 leden. Klantbeleving en klantenservice zijn dé relevante en onderscheidende succesfactoren voor organisaties. KSF werkt hard aan toekomstbestendige klantbeleving. Hoogwaardig, kwalitatief klantcontact die waarde toevoegt voor klant, medewerker en organisatie: daar gaat KSF voor.

Meer over KSF

Hoe?

Als strategisch samenwerkingspartner van KSF zetten wij de volgende expertise in.

 

Onze disciplines

  • Analyses en rapportages
    De analyses verwerken in begrijpelijke rapportages met duidelijke conclusies en aanbevelingen.
  • AVG
    eX:plain vindt een zorgvuldige omgang met persoonsgegevens van groot belang. Bij onze verwerking houden we ons aan de eisen die de privacywetgeving stelt.
  • Customer Support
    Dagelijks handelen we honderden telefoontjes, chats en e-mails af. Met een team van meer dan 20 collega’s staan we iedereen snel, professioneel en vriendelijk te woord.
  • ISO 27001 en 9001
    We zijn ISO 9001 en 27001 gecertificeerd. Beide certificeringen bieden een onafhankelijk, extern beoordeelde kwaliteitsgarantie voor onze opdrachtgevers én onszelf!
  • Proctoring
    Examinering op afstand, op elk moment dankzij online proctoring:  examentoezicht waarbij een toezichthouder de kandidaat op afstand monitort.
  • Reglementen
    Duidelijkheid en houvast door het borgen van regels.  Zo houden we onze examens eerlijk en transparant en zorgen we dat ieder resultaat waarde heeft.
  • Systemen
    We werken met tal van ICT systemen, allemaal moeten ze veilig zijn én met elkaar kunnen communiceren.
  • Toetsdeskundigen
    Van stelselontwerp tot aan evaluatie en analyse. Onze toetsdeskundigen borgen de kwaliteit van processen en producten!
  • Toetsontwerp
    Een toets moet valide en betrouwbaar meten. Dit is geen vraag, het is een eis. Ons toetsontwerp moet recht doen aan de vakinhoud en houdt rekening met de optimale meetomstandigheden.
  • Visie en conceptontwikkeling
    Hoe bepaal en borg je bekwaamheid? Het antwoord op die twee vragen geeft invulling aan een stelsel en visie.

Facts & figures

Branchecertificering als kwaliteitskeurmerk

Klantbeleving en klantenservice maken hét onderscheid. De branchecertificering voor de klantcontactmedewerkers van de 200 leden van KSF versterkt de professionaliteit en kwaliteit van de klantenservice-industrie.

Samenwerkingspartners sinds 2018

De afgelopen jaren hebben we onze krachten gebundeld. Samen werken we aan de doelen van onze partners in de klantservice-industrie.

Diversiteit is onze kracht

Van zorgverzekeraar tot woningcorporatie. Van energiebedrijf tot zakelijke dienstverlener. Zoveel smaken, zoveel wensen. Deze diversiteit geeft ons kracht, KSF en eX:plain bedienen gezamenlijk dit diverse publiek.